środa, 29 kwietnia 2015

16. Książki: "W sidłach anoreksji" Heidi Hassenmüller (Dream)

 Cześć Wam!:)

Któregoś dnia, gdy oddawałam w bibliotece książkę "Weronika postanawia umrzeć", zapytałam bibliotekarkę, czy mogłaby polecić jakieś książki podobne do tamtej. Wymieniła wiele tytułów, między innymi "W sidłach anoreksji" autorki Heidi , którą postanowiłam wypożyczyć.

Jak już po tytule wiemy, główna bohaterka - Maja, cierpi na zaburzenia odżywiania. W momencie, kiedy ją poznajemy, decyduje się na odchudzanie, które, jak mówi, pozwala jej mieć kontrolę nad własnym ciałem - nie chce, by jej piersi urosły, pośladki stały się tłuste, brzydzi się tego, że dostała pierwszą miesiączkę, chce to zatrzymać.


Mimo że ta książka opowiada o poważnym problemie, z którym dziś boryka się wiele dziewczyn, to według mnie jest napisana dosyć lekko.
Wypożyczyłam ją, ponieważ podobała mi się tematyka. W internecie wyszukałam wiele pozytywnych opinii na jej temat, jednak osobiście uważam, że nie jest wyjątkowa. Przyznaję, iż znalazłam w niej wiele przyjemnych, interesujących momentów, ale nie wciągnęła mnie. Uważam, że jest trochę infantylna... Wydaje się, że autorka nie do końca znała się na tym problemie. Wszystko jest w niej takie nagłe i jakby bezproblemowe. Tak szybko jak Maja zachorowała, tak szybko uwolniła się z sideł anoreksji...

Punkty, które wykreśliłam na liście to:
1. Książka, gdzie pojawia się słowo "widelec".
2. Książka, w której pojawia się książka.
3. Książka, która w oryginale była napisana w języku niemieckim.

1 komentarz:

  1. ciekawe punkty z listy :D Czytałam tą książkę podobała mi się :D
    może wspólna obserwacja?
    daj znać u mnie
    Gabrielle-klik!

    OdpowiedzUsuń

Jestem bardzo wdzięczna za każdy pozostawiony komentarz. :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia